This thread is amusing. Sorry I can't help you.
So are you saying you want a mechanically controlled pump and an electronically controlled turbo?
I am saying that I already have' everything
scheme pin serves me for allaciare the plant
for dillinger1
with a lot of pleasure,
do you have news on scheme pin?
me servirebbero,come would serve to you the motor :cry:
it tries bench to rolls with pomp bosch fiat it chromes 1.9 tdis
without any change
opinions by the way :?: :?:
I have a friend who speaks Italian like a local. He is also good with cars. I will see if I can get him to help with the translations. It will be 2-3 days before I will see him again. Help is on the way sabatino :lol:
Jim
thanks thanks thanks
ho chiesto consigli anche per rapporti trasmissione,help :lol:
thanks thanks thanks
I have also asked suggestions on code transmission help help
49 hp??? you should be making more!!! :twisted: with the right pump mods...
first off, you need to figure out why your turbo is only putting out 8.3 psi, and not 15-20 :wink:
Sabatino,
My buddy Giovanni will be watching this page. He speaks like a native and can read it pretty good. Go ahead and write it up in italian and I will show it to him.
Jim
Or send a audio clip
Grazie Subsonic ,grazie a tutti Voi che state cercando di aiutarmi,
lo schema che vedete è la prova sul banco a rulli frenato della mia mk1 con motore 1z tdi con pompa iniezione fiat croma tdid 1.9,la turbina è tarata a 0,5 bar mentre dovrebbe essere almeno a 0.9-1 bar di picco, vorrei qualche parere da parte vostra,il problema è che il cambio dalla prova risulta troppo corto,cioè su strada si arriva a 166 km\h ma con i giri del motore troppo alti,vorrei sapere se è possibile modificare solo il rapporto finale del cambio oppure devo cambiare solo la 5°marcia? in pratica io vorrei allungare tutte e cinque le marcie mi date un consiglio?le gomme sono da 14", il cambio è un CHD,con 1°marcia rapporto 3.45,2° marcia 1.94,3°marcia 1.28, 4°marcia 0.91, 5°marcia 0.75,e rapporto finale al ponte 3.67 si possono fare miglioramenti? vi chiedo di modificare questo cambio perchè non se ne trovano di adattabili e comunque voglio modificarlo a mio piacimento.
Per quanto riguarda i miei post per la traduzione io uso un programma che si chiama L&H Translator Pro se non vi va bene ditemi quale usare in modo da intenderci senza problemi.
Se vi posso essre di aiuto qua in Italia chiedete pure.
Grazie anticipatamente a tutti (anche al mio interprete ciao Giovanni ti saro' sempre grato) un saluto dall'italia Sabatino.
Grazie Subsonic ,grazie a tutti Voi che state cercando di aiutarmi,
lo schema che vedete è la prova sul banco a rulli frenato della mia mk1 con motore 1z tdi con pompa iniezione fiat croma tdid 1.9,la turbina è tarata a 0,5 bar mentre dovrebbe essere almeno a 0.9-1 bar di picco, vorrei qualche parere da parte vostra,il problema è che il cambio dalla prova risulta troppo corto,cioè su strada si arriva a 166 km\h ma con i giri del motore troppo alti,vorrei sapere se è possibile modificare solo il rapporto finale del cambio oppure devo cambiare solo la 5°marcia? in pratica io vorrei allungare tutte e cinque le marcie mi date un consiglio?le gomme sono da 14", il cambio è un CHD,con 1°marcia rapporto 3.45,2° marcia 1.94,3°marcia 1.28, 4°marcia 0.91, 5°marcia 0.75,e rapporto finale al ponte 3.67 si possono fare miglioramenti? vi chiedo di modificare questo cambio perchè non se ne trovano di adattabili e comunque voglio modificarlo a mio piacimento.
Per quanto riguarda i miei post per la traduzione io uso un programma che si chiama L&H Translator Pro se non vi va bene ditemi quale usare in modo da intenderci senza problemi.
Se vi posso essre di aiuto qua in Italia chiedete pure.
Grazie anticipatamente a tutti (anche al mio interprete ciao Giovanni ti saro' sempre grato) un saluto dall'italia Sabatino.
Thanks Subsonic, thanks to all of You that is trying to help me,
is the scheme that you see the test on the bench to rolls braked of my mk1 with motor 1z tdis with pomp injection fiat it chromes tdid 1.9,la turbine you/he/she is set to 0,5 cafes while you/he/she should be being at least to 0.9-1 cafes of peak, would I like some opinion vostra,il problem aside it is that the change from the test results too corto,cioè on road he arrives to 166 km\hs but with the turns of the too motor alti,vorrei to know if it is possible to modify only the final relationship of the change or I have to change only the 5°marcia? in practice I would like to lengthen all and five the give marcies me a consiglio?le rubbers they are from 14", is the change a CHD,con 1°marcia relationship 3.45,2° march 1.94,3°marcia 1.28, 4°marcia 0.91, 5°marcia 0.75,es I compare final to the bridge 3.67 improvements can be made? I ask you to modify this change because they don't find of adaptable and however I want to modify him/it to my liking.
As it regards my posts for the translation I use a program that calls L&H Translator For if it is not all right tell me whether to use so that to intend us without problems.
If I am able you essre of help in Italy here you also ask.
Thanks in advance to all (also to my interpreter hi Giovanni I will be you' always thankful) a regard from the italia Sabatino.